סה"כ צפיות בדף

יום שבת, 14 ביולי 2018

תרבות האינסט-כלום והפייק-בוק


(תתבוננו טוב טוב בתמונה ותחשבו מה מיוחד בה – תשובות בסוף)
למה לא עשית לי לייק? אתה לא אוהב אותי? 😧
כולם הגיבו לי חוץ ממך.....😭

תרבות האינסט-כלום והפייק-בוק השתלטה לנו על הילדים ועל מילון הערכים, מטשטשת את הגבולות בין טוב ורע, בין העולם הטהור והנקי של האתמול לבין העולם הממוסחר, המזויף והאינטרסנטי של היום....

העולם של היום מסונן בפילטרים של מסכות על מסכות מזויפות שהקשר בין התמונה החדה באינסט-כלום לבין החיים האמיתיים היא מקרית ביותר לטוב ולרע.

המשתמשים של האינסט-כלום מתפארים בחיי היומיום שלהם, מעצבים את הדמות שלהם במדד אחד ויחיד שהוא מדד הלייקים...

שימו לב במסעדה, פעם לפני שאוכלים היה צריך לאחוז כהלכה בסכין ובמזלג, היום בלי סלפי אוכל אי אפשר להתחיל...

ממתי ילדי הבת \ בר מצווה מבזבזים את כספי האירוע שלהם כדי לקנות עוקבים וירטואליים לחשבון האינסט-כלום....איפה ההורים שלהם?

ילדים מורידים אפליקציות שמוסיפות להם עוקבים וירוטואליים תמורת לייקים לאנשים אחרים....

האם ככל שיש לי יותר עוקבים כך אוהבים אותי יותר?
אם מישהו לא העלה תמונה, האם הוא לא עשה משהו חשוב?

רנה דקארט אמר פעם – "אני חושב משמע אני קיים", אם הוא היה היום בחיים הוא היה משנה את זה "לא העלתי תמונה לאינסט-כלום האם אני באמת קיים?" 😧

מספרים על אחת עם 5000 חברים בפייק-בוק, האשה חלתה ואף אחד לא טרח להתקשר ולשאול לשלומה, יודעים למה?!? כי הם חברים וירטואליים ולא חברי אמת!!!!!

מטרת האינסט-כלום המקורית הייתה כוונה טובה, לתפוס את הרגע ולשתף אותו עם כולם, להפיץ את היופי בתמונה....מהר מאוד זה התדרדר לאינסוף פילטרים, בימוי, זיוף וכל הטוהר פשוט נעלם.... 💔

מטרת הפייק-בוק המקורית הייתה כוונה טובה, להיות קרובים לאנשים מהעבר דרך הרשת, למצוא חברי ילדות, להתרועע בעולם הוירטואלי....מהר מאוד זה התדרדר למצב שבו פייק-בוק אולי מקרב אותנו לאנשים שרחוקים מאתנו, אבל מרחיק אותנו מאנשים שפעם היו קרובים אלינו: משפחה! אבא ואמא! סבא וסבתא! 💔

אז נכון, אני בן 41 וזכיתי להיות בדור של פעם ואני כותב בפלטפורמת הפייק-בוק ברגעים אלו כדי להעביר את המסר, כי אני מבין לגמרי שהעולם השתנה ב – 180 מעלות.
אנחנו המבוגרים במרדף שלא נגמר לצמצם את הפער הטכנולוגי עם הילדים, גם לנו יש חשבונות של אינסט-כלום ושל פייק-בוק, אנחנו רוצים להיות קוליים, עכשוויים, שהילדים שלנו יחשבו שאנחנו גזעיים, אבל וזה אבל גדול שום דבר מזה לא שווה אם אנחנו מוותרים על הערכים שלנו, על חברי האמת, על המשפחה שלנו, על עצמנו....

לא הגיע הזמן להוריד את האיפור \ פילטרים \ מסכות \ חומות \ זיוף?

האם אפשר לטוס לחו"ל מבלי להודיע לכל העולם ואשתו – כן!!!!

האם אפשר לאכול במסעדה מבלי לעלות 4860940 תמונות ואז להתחיל לאכול (אוכל כבר קר) – כן!!!!!

האם אפשר לצאת עם חברים ופשוט....(רחמנא ליצלן) ליהנות מהחברה שאיתי...כן!!!!!

אל תשכחו – העיניים הם המצלמה הטובה ביותר בעולם והלב הוא ההארד דיסק שאף פעם אבל אף פעם לא נגמר בו המקום!!!!

יש אפליקצייה שגורמת לנו להרים את העיניים מהמסכים - קוראים לה כבוד!!!!

התמונה שצירפתי מתארת סיטואציה בשטיח אדום שכולם אבל כולללם אוחזים בטלפון כדי להעלות את התמונה הבאה ולייחל ללייקים ורק האשה המבוגרת פשוט נהנית מהרגע....כמו פעם 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה