סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, 20 במרץ 2019

אורי מטייל ✈ | ספרד 🇪🇸 | מדריד | ספרד | פארק וורנר | ריאל מדריד | אטרקציות במדריד

ברוכים הבאים לבלוג נוסף של 
אורי מטייל ✈ והפעם מדריד 🇪🇸
 🌍 מפת הבלוגים של אורי מטייל 🌍

בבלוג הבא אסקור את חוויית הטיול שלי ובני עידו בן 13 (טיול בר מצווה).
מדריד היא עיר מדהימה, אנרגטית מלאה אטרקציות ו..... גן עדן לשופינג. העיר מתוחזקת ברמות מטורפות, הכל מתוקתק, שילוט מטורף, והתחבורה.....אמן עלינו!!!!

מספר דגשים:
1. אופי הטיול: שילוב מנצח של אטרקציות למבוגרים וילדים עם דגש על אהבה משותפת לי ולבני לריאל מדריד (!!!Vamos Blancos) וכמובן שופינג כדי שאשתי תהיה רגועה שיש לי שקיות בידיים.
2. ניקיון: העיר מאוד נקייה ומטופחת, ממש כיף להסתובב ברחובות
3. תחבורה: מדהימה!!!!! אמן עלינו רמה כזאת של תחבורה. תדירות מטורפת, הכל ממוחשב אתה יודע בדיוק איפה אתה נמצא ומתי תבוא הרכבת הבאה. יש שילוט ברור בכל מקום ודי קל להתמצא. 
מפת מטרו להדפסה: כאן
4. הגעה: טיסה בפעם הראשונה עם אייר אירופה, מאוד הפתיעו, טיסה זולה, מטוס חדיש עם ערכת בידור משוכללת, טיסה של לואו קוסט עם הרגשה של יותר. 
5. אוכל: רק לבחור!!!! שפע עצום של בתי קפה, מסעדות בשלל מטבחים.
6. שופינג: גן עדן של שופינג, הכל מהכל, המחירים לא זולים אבל פחות יקרים מהארץ 
7. תרבות: הספרדים פשוט מקסימים, תמיד מוכנים לעזור, גם אם לא דוברים אנגלית ינסו לעזור (גם בפנטומימה) האמת ממש התרשמתי. שלא נדבר על זה שהם אוהבים לעמוד בתור, בכל מקום יש תור. זה היה שיעור מאלף לבן שלי על ערכים ועל הכבוד לזולת שאפשר גם אחרת.

הנכם מוזמנים להשתמש במפת גוגל עם כל האטרקציות שמפורטים בבלוג - כאן

רשימת האטרקציות על פי המיקום במפה

1. נמל התעופה נמל התעופה מדריד-בראחס
בנמל התעופה המטרו פעיל בין השעות 06:00 בבוקר ועד ל-02:00 בלילה. עלייה על קו 8 (המסומן גם בצבע ורוד) מטרמינל 1 (אליו מגיעות טיסות מישראל) , תיקח אתכם במהירות למרכז העיר, אל תחנת Nuevos Ministerios הנסיעה אורכת 15 דקות בתדירות של חמש דקות ותעלה לכם 5 יורו.
בדרך חזרה לנמל העדפתי לקחת מונית (30 יורו – זה מה שמקובל מנסיעה בתוך העיר), לא רציתי להסתמך על המטרו שנפתח רק בשעה 06:00 כאשר הטיסה ב – 09:00. שימו לב שהטרמינלים הם ענקיים, רושמים לכם איזה מספר טרמינל ואילו את השער המדויק מפרסמים שעה לפני ההמראה.


2. אצטדיון סנטיאגו ברנבאו – Estadio Santiago Bernabéu
האטרקציה המרכזית של הטיול! 
ביקרנו במשחק של ריאל נגד סלטה ויגו (ריאל ניצחה במשחק החזרה של זידאן) וביום אחר עשינו את סיור הברנבאו (תקדישו שעתיים לפחות).
אצטדיון סנטיאגו ברנבאו של מועדון הכדורגל המפורסם ביותר בעולם, ריאל מדריד, הינו אטרקציית חובה בביקורכם במדריד גם אם אתם לא מחובבי הכדורגל. האיצטדיון העצום מכיל כ- 80,000 מושבים וניתן לערוך בו סיור באולם הגביעים של המועדון ובחדרי ההלבשה. כמובן שמומלץ להגיע למועדון בזמן משחק ואז לחוות את חווית הספורט האולטמטיבית ביותר באירופה.

שעות פתיחה: שני - שבת  10:00 ל 19:00, בימי ראשון ובחגים בין השעות 10:30 ל 18:30.
עלות: מבוגר -  25 יורו (אוזניות +5 יורו), ילד עד גיל 14 - 18 יורו (אוזניות +5 יורו),
אתר: https://www.realmadrid.com/en/santiago-bernabeu-stadium
כתובת: Avenida de Concha Espina 1, Madrid
הגעה: מטרו קו 10 לתחנת Santiago Bernabeu 



3. פארק הסרטים של וורנר (Warner Bros Park)
לא להחמיץ!!!!!! פארק גדוש באטרקציות, שהינו בפארק מהפתיחה (11:30) עד התהלוכה המסיימת (20:30). בפארק תוכלו ליהנות ממגוון מתקנים המתאימים לכל הגילאים, מופעים חיים, מסעדות וחנויותהמתקנים מחולקים ל-3 רמות קושי – וקל (SOFT), בינוני (MODERATE) ו - קשוח (INTENSE).

הפארק מחולק לחמישה אזורים שונים, לכל אחד נושא עיקרי
אזור מספר 1: עולם גיבורי העל (Super Heroes World): 
מוזמנים לטייל ברחובות של מטרופוליס ו-גות'אם סיטי ונסו להילחם בכוחות הרשע. זהו אזור שמעריצי סופרמן ובאטמן יאהבו במיוחד (יש פה העתק של הכניסה לדיילי פלנט!). כמובן שגם האטרקציות באזור הן בסימן גיבורי העל.
אזור מספר 2: שדרות הוליווד (Hollywood Boulevard): 
באזור הזה תוכלו לקבל טעימה של שדרת הכוכבים של הוליווד, יש פה העתק של התיאטרון הסיני, העתק של הכוכבים המוטמאים במדרכה, וכמובן, איך אפשר בלי להצטלם עם הכפילה של מרלין מונרו? בניגוד לשדרת הכוכבים המקורית (קליפורניה) בה מתמקדים בתעשיית הבידור, כאן מתמקדים בעיקר בתעשיית הקולנוע ולכן כל הרפרנסים הם לכוכבי הקולנוע, בעבר ובהווה.
באיזור תוכלו ליהנות ממגוון מופעי בידור, מסעדות וחנויות.
עולם אולפני הסרטים (Movie World Studios): הזדמנות לראות איך עושים סרטים. החל משלב החזרות, מה"אקשן" הראשון ועד הצילום האחרון.
אזור מספר 3: המערב הפרוע (Old West Territory):
ברוכים הבאים למערב הפרוע! זוהי עיירה דמיונית ובה בתים, מכוני יופי, חנויות, ואפילו מרפאת שיניים. באיזור זה תהנו ממתקני עץ רבים (כלומר, נראים ישנים ורעועים, אבל זאת רק תפאורה), מסעדות, מופעי בידור, ותא צילום בסגנון המערב הפרוע – בו תוכלו להתלבש ברוח התקופה ולתעד הכל במצלמה. בין המתקנים · Cataratas Salvajes – בתרגום חופשי "מפלי מים". זוהי אחת האטרקציות הפופולריות בפארק, מדובר במגלשת מים בה יורדים באמצעות סירה (כ-20 איש). הירידה מהגובה הרב גורמת למים להשפריץ לכל כיוון, ובעיקר לתוך הסירה. אז נכון, לא מדובר במגלשה בה חשופים למים באופן ישיר, אך אתם לא תצאו יבשים. למי שמטייל עם ילדים קטנים יותר מומלץ לנסות את Rio Bravo (נמצאת גם היא במערב הפרוע), אותו עיקרון בדיוק רק סירה קצת יותר קטנה וקצת יותר נמוכה ולכן גורמת לפחות גלים.
חשוב מאוד1 - נרטבים לגמרי, אפשר לקנות שקית ניילון שלובשם אותה על הבגדים או להביא בגדים להחלפה.
איזור מספר 4: כפר הדמויות המצויירות (Cartoon Village): 
מוזמנים לפגוש את דמויות לוני טונס האהובות – טוויטי וסילבסטר, באגס באני ודאפי דאק לצד דמויות קלאסיות כמו סקובי דו, טום וג'רי ועוד רבים וטובים. זהו עולם הילדים – קרוסלות, מכוניות מתנגשות, מטוסים מעופפים, ספינת פיראטים, כוסות מסתובבות, ובקיצור – כל מה שילדים אוהבים. כמו כן באיזור יש גם מגוון חנויות ומסעדות בעיצוב הדמויות, חוויה לילדים (וגם להורים).
איזור מספר 5: פארק וורנר ביץ' (Parque Warner Beach): 
הוא פארק מים המיועד במיוחד עבור הקטנטנים. אין פה מתקנים מפחידים או מורכבים מדי, בעיקר בריכות גלים ואזורי משחק בתוך המים. במקום פועלות שתי מסעדות עם אוכל שילדים אוהבים (פסטה, פיצה והמבורגרים), יש שירות השכרת מגבות, לוקרים וחדרי הלבשה 
איזור מספר 5: עולם אולפני הסרטים (Movie World Studios)
הזדמנות לראות איך עושים סרטים. החל משלב החזרות, מה"אקשן" הראשון ועד הצילום האחרון.
חוץ ממופעי בידור והצצה אל מאחורי הקלעים ממוקמת באיזור גם רכבת הרים אימתנית במיוחד הנוסעת במהירות של 115 קמ"ש בגובה 65 מטרים, ועושה את המסלול גם ברוורס. לאמיצים בלבד!

שעות פתיחה: https://www.parquewarner.com/en/plan-your-visit/opening-days 
אתר: https://www.parquewarner.com/en 
כתובת: Carretera N-IV, Km.22 28330 San Martin de la Vega 
הגעה: הפארק נמצא 29 ק"מ ממדריד, נוסעים במטרו קו מספר 3 עד תחנת Villaverde Bajo-Cruce 
משם לוקחים קו 412 על פי הלו"ז: http://samar.es/HPW/412-ambos.pdf 

סרטון שצילמתי עם מגוון המתקנים (לא להחמיץ את התהלוכה בסוף היום!)

👓צפו בסרטון👓

4. מוזיאון המדע Cosmocaixa 

מוזיאון די מאכזב, אי אפשר להשוות אותו לאחים שלו בלונדון או וורשה.
במוזיאון תוכלו למצוא תערוכות על עולם המדע, פלנטריום וממלכת החיות ועוד תערוכות ומוצגים מרתקים רבים. כשהגענו קומה ראשונה הייתה בשיפוצים ואת הבן שלי השאר פחות עניין..

שעות פתיחה: 
ראשון – 10:00 – 15:00
שני - סגור
שלישי – שישי – 10:00 – 17:00
שבת – 10:00 – 15:00
עלות : חינם
אתר: http://www.mncn.csic.es/home800.php 
כתובת: José Gutiérrez Abascal, 2
הגעה: מטרו קו 10 תחנת Marqués de la Valdavia, שימו לב! התחנה נמצאת באזור 2. כלומר שהכרטיס למטרו שקניתם קרוב לוודאי הוא לאזור 1 בלבד (Zone A) מה שצריך לעשות הוא לעצור בתחנת tres Olivos (קו 10) ולקנות כרטיס לאזור מספר 2.


5. פארק בואן רטיירו (Parquet Del Buen Retiro)
פירוש שם הפארק הוא "מנוחה נעימה". לכן, אם ברצונכם לבלות בחוץ וליהנות מפיקניק נחמד ועדיין לא להרגיש כאילו אתם מבזבזים יום טיול במדריד, זה המקום בשבילכם. הפארק הוא אחד המקומות הפופולריים במדריד, תוכלו ליהנות מרביצה נעימה על הדשא, מפסלים ואנדרטאות המקיפות אתכם, גנים מטופחים, מתקני שעשועים לילדים וכן מהאגם השקט, שבו תוכלו לשייט בסירת משוטים. 

כתובת: 2 Piaza de Murillo
הגעה: מטרו קו 2 תחנה Retiro


6. פלאסה דה סילבס
הכיכר שהפכה לסמלה של העיר, במרכזה מזרקה נהדרת ההופכת למרשימה יותר בשעות הערב. בפלאסה דה סיבלס נמצא ארמון התקשורת של ספרד, שבעבר אכלס את שירות הדואר של המדינה, וכיום משמש כמבנה העירייה של מדריד.

כתובת: Plaza Cibeles3

הגעה: מטרו קו 2 תחנת Banco de Espana

7. כיכר שער השמש (Puerta Del Sol)
כיכר זו היא אחת הכיכרות העמוסות והומות אדם בספרד מכיוון שהיא גם מרכזה של מערכת הכבישים הספרדית. עוד בכיכר – מגדל שעון שצלצול פעמוניו מסמן רשמית את תחילת השנה החדשה. בכיכר תוכלו למצוא אתרי תיירות רבים המסמלים תקופות שונות בהיסטוריה של ספרד בכלל וגם של עיר בירתה מדריד. סמלה של העיר הוא דב האוכל מעץ תות ואת הפסל הזה תוכלו למצוא בצד הצפוני של הכיכר. בצדה הדרומי של ממוקם בית הדואר ולידו שלט " ק"מ האפס". ההסבר לכך הוא כי הספרדים רואים את ספרד כנמצאת במרכז העולם ואילו מדריד היא מרכז ספרד ולכן כל ק"מ שיש לחשב מתחיל מנקודת האפס שזו הכיכר. הכיכר מאוד עמוסה ויש בה מופעי רחוב מקסימים.


הגעה: מטרו קוים 1,2,3 תחנה Sol

👓צפו בסרטון👓


פעם לפני שנים רבות, דוב התיישב ליד עץ תות - וכך נולד הסמל של מדריר. הפסל "אל אוסו אי אל מדרוניו" (El Oso y El Madroño) עומד בכיכר סול, והוא הסמל הרשמי של העיר. האזור ידוע בזכות מגדל השעון הצמוד לבית הדואר המלכותי, כמו גם בזכות החנויות השונות, המלונות והמסעדות שבו. כאן גם נערכות חגיגות השנה החדשה - ולפי המסורת, המקומיים אוכלים ענב אחד בכל פעם שהפעמונים מצלצלים.


8. פרימארק מדריד – Primark Gran Via 

איך אפשר לנסוע לאירופה מבלי לבקר בכותל של נשות ישראל.
קיבלתי אזהרה מראש מאשתי שאעשה בדיקה לסניף לפני ההגעה שלה עם חברותיה בהמשך השנה. פרימארק הוא סניף הדגל של הרשת הבריטית המצליחה, כבש גם את בירת ספרד. החנות שכולם לעלות אליה לרגל, פתחה במיקום הכי מרכזי בעיר, שדרות Gran Via סניף ענק בן 5 קומות, עם מבחר עצום של בגדי גברים, נשים וילדים. על האיכות אפשר להתווכח אבל לא על הפופולאריות העצומה של הרשת, במיוחד בסניף חדש ומצוחצח כמו זה.
אי אפשר לפספס את הסניף, תכינו טוב טוב את הרגליים, מה שבטוח...השפה השולטת שם היא עברית.

שעות פתיחה: מדי יום, 10:00-22:00

אתר: www.primark.com/en/homepage
כתובת: Gran Vía, 32, 28013 Madrid
הגעה: כמעט כל הקווים של המטרו תחנת Callao



9. גראן ויה (Gran via)
הרחוב הראשי שפירושו המילולי הוא "דרך גדולה". רחוב הקניות המרכזי של העיר, המתחיל מכיכר סול ומתפרש עד כיכר אספניה. ברחוב המרשים הזה תמצאו כל חנות ורשת בינלאומית ומקומית אפשרית, כולל הרבה בתי קפה ומסעדות זוהי השדרה העמוסה ביותר במדריד ולא מפתיע לראות בה עומסי תנועה גם בשעות הלילה המאוחרות. השדרה מחברת בין פלאזה דה אספניה במערב ועד אלקלה במזרח ולאורכה שוכנים בתי הקולנוע הגדולים, הקניונים, נציגויות של רשתות האופנה הבינלאומיות והבנקים. בקצה השדרה, כאמור, נמצאת כיכר אספניה הקרובה לארמון המלכותי.

כתובת:Gran Via, 28013 Madrid, Spain. 
הגעה: כמעט כל הקווים של המטרו תחנת Callao


10. פלאסה מאיור הכיכר הגדולה (Plaza Mayor)
הכיכר הגדולה ביותר במדריד שלא תוכלו לפספס. הכיכר הוקמה במאה ה-17 והייתה מקום היערכותם של שווקים, מלחמות שוורים והוצאות להורג באותה תקופה. המרכז הכיכר תמצאו את פסל הברונזה הענקי של המלך פיליפ השלישי. ליד הכיכר תוכלו ליהנות מאחת מהמסעדות הפזורות באזור וכן ממגוון חנויות. שדרת הגראן ויה המפורסמת חוצה את הכיכר ומשם תוכלו להמשיך בטיול על השדרה וליהנות משפע החנויות שש למדריד להציע לכם.

כתובת: Plaza Mayor
הגעה: מטרו קו 2 תחנה Opera



11. ארמון המלוכה (Palacio Real) 
ארמון זה הוא המבנה הגדול ביותר במדריד ואף ארמון המלוכה הגדול ביותר באירופה המערבית. Palacio Real נבנה למען המלך פליפה החמישי ובתוכו כ-2,800 חדרים, וחצר גדולה בחזית הבניין. את חזית הארמון מעטרים ציורי קיר מרהיבים ועבודות גילוף וקרמיקה. בארמון המרהיב ישנה אפשרות לערוך סיור מודרך ואפילו מומלץ לעשות זאת, כדי לא ללכת לאיבוד בין החדרים הרבים.

אתר: http://www.patrimonionacional.es/ 

כתובת: Calle De Bailen
הגעה: מטרו קו 1 תחנה Tirso de Molina



12. 
Campo del Moro Gardens
קאמפו דל מורו (Campo del Moro Palace Gardens) היא פינת חמד ירוקה, יפה ושופעת פרחים, מזרקות ופסלים. הגנים הללו, הסמוכים לארמון המלוכה, עוצבו בסגנון אנגלי רומנטי, בסוף המאה ה-19.
משער הגנים נשקף מראה מרהיב של ארמון המלוכה שבראש הגבעה, הניצב אל מול הגנים המטופחים, מראה שנחשב ליפה ביותר של הארמון.
עד לנפילת המונרכיה בשנת 1931, שימשו גני הארמון את בית המלוכה בלבד והיו סגורים לציבור. הם נסגרו שוב בתקופת הדיקטטורה של פרנקו ורק לאחר מותו במהלך שנות ה-80, הם נפתחו לקהל הרחב מחדש.
מקור השם שלהם, קאמפו דל מורו, בעברית "מחנה המורים", הוא במחנה של הצבא המוסלמי, שבמאה ה-11 חנה בהם, בהכינו את המתקפה על המבצר הישן של העיר.

כתובת: Paseo de la Virgen del Puerto, 1
הגעה: מטרו קו 1 תחנה Tirso de Molina


אטרקציות שלא הספקנו:

13. Madrid Cable Car - Rosales Station
הרכבל של מדריד ( Teleferico) הוא דרך נהדרת להשקיף על העיר מהאוויר, החל ממרכז העיר (Paseo del Pintor Rosales) ועד לצמחייה הירוקה של Casa de Campo.
נוף מגובה של 620 מטר מעל פני הים, יאפשר לכם ליהנות מזווית ייחודית של העיר מדריד, בנסיעה שאורכה 11 דקות.

הגעה: מטרו קו 3,4,6 תחנת Argüelles


14. גן החיות והאקוואריום של מדריד (Zoo Aquarium de Madrid)
גן החיות הזה מיוחד לכל המשפחה וודאי תוכלו לבלות בו יום שלם. מלבד מבחר של חיות יבשתיות רבות, תוכלו למצוא גם בגן אקווריום ענק עם שלל דגים.

אתר: http://zoomadrid.com/en
כתובת: Casa de Campo
הגעה: מטרו קו מספר 5 או 10 תחנת Casa de Campo


======================
מקווה שמצאתם את הבלוג שימושי ומועיל! תעשו חיים!
אני כבר כותב את הבלוג הבא 😉😉😉
======================
לבלוגים נוספים של "אורי מטייל":
https://www.uri-eliyahu.co.il/uri-trips
======================
עד הטיול הבא ✈

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה