סה"כ צפיות בדף

אורי מטייל

יום שני, 30 באוגוסט 2021

אורי מטייל ✈ | צ'כיה 🇨🇿 | פראג | אטרקציות בפראג


אורי מטייל ✈ | בלוגר טיולים בארץ ובעולם 👇

אורי מטייל ✈ | צאו לטייל 👇

===============================

ברוכים הבאים לבלוג נוסף של "אורי מטייל", והפעם פראג 

בתקופת הקורונה המאתגרת, חיפשנו יעד בטוח עם תחלואה נמוכה, בשורה התחתונה:

פראג מדהימה ביופייה עם מלא אטרקציות היסטוריות וקולינריות – רק תבחרו!
חייב לציין בתחילת הבלוג, פראג ממש נקייה, ממש כיף להסתובב ברחובות

קישור למפת אטרקציות - Google Maps


מאפייני הטיול:

  • הרכב: שני חברים
  • חשמל: במידה ויש לכם צורך להטעין רק טלפון או מכונת גילוח (שני פינים) אין צורך במתאם, במידה ויש לכם תקע שזקוק להארקה (מטען למחשב) אז צריך מתאם
  • תחבורה:
    • הגעה מהשדה תעופה למלון ובחזרה דרך מונית של בוקינג, מחכה לכם נהג עם שלט, פשוט, יעיל ולא יקר
    • תסמכו על קו 11 (הרגליים שלכם למי שלא מכיר את הבדיחה), הם יביאו אתכם למחוז חפצכם, רוב האטרקציות בעיר הם במרחק הליכה, חובה לבוא עם נעליים סגורות (בנות – את העקבים תשאירו בבית), המדרכות מלאות באבנים משתלבות בולטות.
    • מצאנו את המטרו מאוד שימושי, ניתן לרכוש כרטיס לחצי שעה, 90 דקות, יום או שלושה ימים. שימו לב להחתים את הכרטיס בפעם הראשונה שאתם נכנסים לרכבת

רשימת אטרקציות (ממוספרות על פי הסדר במפה):

1. קרלובי וארי - Karlovy Vary

עיר מרפא ונופש ידועה במערב בצ'כיה. וממוקמת כ-130 ק"מ ממערב לבירת צ'כיה, פראג. בעיר נמצאים תריסר מעיינות חמים של רחצה במרחצאות שלהם יצאו מוניטין כבעלי כוחות מרפא. לשיא תהילתה הגיעה העיר במאה ה-19, והיא משכה אליה מבקרים מרחבי אירופה, ובהם גם מלכים והוגי דעות.

ב-2021 העיירה הוכרזה כחלק מאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בזמן שהיינו שם התרחש פסטיבל הסרטים ה – 55 שמשך הרבה מאוד מבקרים.

 


אני ממש ממליץ לעלות למגדל דיאנה שצופה על העיר, מצרף לכם סרטון שצילמתי שם.

  • אתר: http://www.karlovy-vary.cz/en/
  • כתובת: Karlovy Vary
  • הגעה: נסענו ברכבת (3 שעות לכיוון), הייתי ממליץ לנסוע באוטובוס כדי לקצר זמן

2. גבעת פטרין Petrinske Sady
כנסיות, מגדל אייפל מיניאטורי ונקודת תצפית נעימה על הגבעה, שלמרגלותיה נפרשים גני קינסקי. לגבעה מגיעים ברגל או נעזרים ברכבל
הנסיעה בחשמלית:


הנוף המהמם מהגבעה:


3. קתדרלת ויטוס הקדוש (Katedrala Svateho Vita)
קתדרלת ויטוס הקדוש נמצאת למעשה במרכז מצודת פראג, היא עוד סמל חשוב מאד של פראג. הקתדרלה, החשובה מבין אלה של פראג והעתיקה בקתדרלות הגוטיות במרכז אירופה, בולטת במגדלים שלה המגיעים עד לגובה של 100 מטר. הן חזית הקתדרלה והן החלק הפנימי שלה מרשימים ועשירים בפסלים, בויטראז'ים, באבני חן, ביצירות אומנות ועוד. הקתדרלה מכילה קברים של המלכים הבוהמיים לאורך השנים, כשכיום יושב בה הארכיבישוף המקומי.
 


4. מצודת פראג
אחת האטרקציות המפורסמות והידועות ביותר בפראג היא ללא ספק מצודת פראג (Prague Castle) המפורסמת שמושכת אליה מיליוני מבקרים מדי שנה מכל העולם כולל רבים מישראל. זהו אחד המבנים העתיקים והידועים ביותר בפראג (נבנה לפני יותר מ-1000 שנים).

הביקור במצודה מציע למעשה מתחם שלם של ארמונות שונים, קתדרלות ואפילו כמה מוזיאונים. בדומה לארמון בקינגהאם בלונדון, גם אחת האטרקציות הפופולריות היא חילופי המשמרות הנעשות מדי צהרים. מומלץ להקדיש לכל הביקור לפחות כמה שעות כדי להצליח ולהפיק את המקסימום מהביקור.
  • אתר: https://www.hrad.cz/en
  • כתובת: 119 08 Prague 1
  • הגעה: מטרו, קו A ירוק, תחנת Malostranská‏

  


5. הקיר של לנון
הקיר של ג'ון לנון הוא קיר ברחוב Velkoprevorske Namesti במרכז פראג. הקיר אולי לא ידוע כמו מקומות אחרים במרכז העיר (גשר קארל, כיכר העיר העתיקה, כיכר וואצלאב, בית הקברות היהודי וכו'), אבל הוא נחשב לקיר הגרפיטי המפורסם בעולם וזה הישג לא מבוטל בפני עצמו. הקיר הוקדש לג'ון לנון הרוח החיה שמאחורי להקת החיפושיות שסימל בעיני אנשי העיר חופש ודמוקרטיה. הקיר ממוקם בסוף גשר קארל מצד שמאל.

 

 


6. גשר קארל
אחד מסמליה התיירותיים של פראג הוא הגשר ההיסטורי המפורסם החוצה את נהר הוולטבה. הגשר נשען על 16 קשתות, ומוצבים עליו 30 פסלים שונים (רובם בסגנון הבארוק) שתורמים לתיאורו כאחד הגשרים היפים ביותר בצ'כיה בפרט ובאירופה כולה. אגב, כל הפסלים הניצבים כיום על הגשר אינם הפסלים המקוריים, כי אם העתקים מדויקים שלהם. את האוריגינלים ניתן למצוא במוזיאון הלאומי. העתיק בפסלי הגשר הוא פסלו של ישו התלוי על צלב גבוה, ועליו כתובת באותיות זהב עבריות גדולות: "קדוש, קדוש, קדוש יהווה צבאות".


7. השעון האסטרונומי בפראג
עוד אטרקציה סופר מפורסמת ופופולרית בעיר, היא השעון האסטרונומי בפראג
(Prague Astronomical Clock), השעון נמצא ממש בלב העיר העתיקה של פראג וסביר להניח שתיתקלו בו בכל מקרה במהלך הטיול הרגלי שלכם מגשר קארל לעיר העתיקה.

מדובר בשעון אסטרונומי הנחשב לעתיק ביותר בעולם (קיים מאז שנת 1409) שעדיין פועל. גולת הכותרת בשעון היא ה"מופע" שמציג השעון מדי שעה עגולה. טיפ חשוב: בזמן המופע, שמרו היטב על הכיסים והתיקים. מסתובבים שם לא מעט כייסים שמנצלים את חוסר תשומת הלב של הצופים במופע.

השעון מצלצל מדי שעה עגולה (מתשע בבוקר ועד תשע בערב), ומתחיל במופע: פעמונים מצלצלים והפסלים שסביב השעון מתחילים לזוז באקטים סמליים: היהירות האוחזת בידה מראה, רדיפת הבצע - בדמותו של קמצן עם שק מטבעות, שלד המסמל את המוות (מניד את ראשו מעלה מטה) ואויב הכנסייה, המיוצג על ידי כופר טורקי. לצידי השעון התחתון מופיעים: ההיסטוריון, המלאך, האסטרונום והפילוסוף. החלונות שמעל לשעון נפתחים ובובות המייצגות את שנים-עשר השליחים נעות במעגל. את מופע הבובות חותם תרנגול זהב מקרקר, המגרש את הרוחות שחדרו אליו בחסות חשכת הליל.


 

8. מגדל האבקה (Prašná brána) או מגדל אבק השריפה
מגדל ששימש בעבר כאחד משערי הכניסה לעיר. סמוך למגדל, ניצב בית העירייה המפואר (Obecní dům), הבנוי בסגנון ארט נובו ונחשב לאחד המבנים היפים ביותר בעיר.


9. נרודני Narodni
רחוב מרכזי ושוקק חיים בעיר. הרחוב נסלל במאה ה-19 ומאז הוא מרכז לחיי תרבות ובילויי של עשירי האזור. בתי קפה, תיאטראות וחנויות מושכים אליהם את הקהל.
  • הגעה: מטרו, קו B צהוב, תחנת ‏ Národní třída‏
 

10. כיכר ואצלב Wenceslas Square
כמו כיכר העיר העתיקה, גם כיכר וצלאב הייתה עדה להתרחשויות דרמטיות רבות - הפגנות נגד הנאצים לפני הכיבוש, הפגנות שמחה במי השחרור, הפגנות נגד הקומוניזם, ההצתה העצמית של יאן פלאך וממשיכיו ובשנות ה-90, הפגנות נגד המשטר ומסיבות לחגיגת נפילתו. הכיכר מלאה בחנויות לאורך הרחוב, לחובבי פרימארק, זה המקום בשבילכם (בתמונה התור לפרימארק)



11. הבית הרוקד Tančící dům
בניין ייחודי הבנוי בצורה מעוותת כדי לשוות לו צורה של תנועת ריקוד. הבניין ידוע גם בכינויו "ג'ינג'ר ופרד" – על שמם של צמד הרקדנים פרד אסטר וג'ינג'ר רוג'רס. הפרויקט נולד מיד עם תום מהפכת הקטיפה של 1989 מתוך רצון ליצור משהו שיסמל את נקודת הזמן המשמעותית.
  • כתובת: Jiráskovo nám. 1981/6, 120 00 Nové Město
  • הגעה: מטרו, קו B צהוב, תחנת ‏ Karlovo náměstí‏

12. Fashion Arena Prague Outlet
קניון פאשן ארנה (Fashion Arena) הינו קניון העודפים הגדול ביותר בצ’כיה, הממוקם בצידה המזרחי של העיר פראג. במקום כ-200 חנויות אופנה כאשר כולן חנויות עודפים כגון אסיקס, דיזל, לי קופר, ליוויס. (לרשימה המלאה של המותגים באתר הקניון).
המחירים בקניון זולים ב – 30% לערך מהארץ וניתן למצוא מבצעים עם הנחות נוספות.

יצאתי מפוצץ בשקיות של מתנות, עם 5 זוגות נעליים ובגדים מנייקי ואמריקן איגל – היה כיף!
הקניון מונה מגוון מוצרים: ביגוד, הנעלה, תכשיטים, מוצרי עור, אביזרים וציוד ספורט, ובנוסף תוכלו למצוא בו גם חנויות לתיקים ומזוודות, קוסמטיקה, צעצועים, ספרים וכלי חרסינה צ’כיים.

בין החנויות תמצאו מותגים מקומיים לצד מותגים בינלאומיים מוכרים ואהובים כמו פולו ראלף לורן (Polo Ralph Lauren, החנות היחידה במרכז ומזרח אירופה), טומי הילפיגר (Tommy Hilfinger), לקוסט (Lacoste), הוגו בוס (Hugo Boss), קרל לגרפלד (Karl Lagerfeld), נייק (Nike), אדידס (Adidas), אנדר ארמור (Under Armer), ניו באלאנס (New Balance), פנדורה (Pandora), אמריקן איגל (American Eagle) וסברובסקי (Svarowski).

 

  • כתובת: Zamenhofova 440, 108 00 Praha-Štěrboholy
  • הגעה: מטרו, קו A ירוק, תחנת Depo Hostivař‏, משם

יש אוטובוסים חינמיים לקניון וחזרה על פי הלו"ז הבא:

לו"ז הלוך:

לו"ז חזור:

13. פארק Stromovka
בצ'כית סטרום זה עץ ואת השם סטרומובקה אפשר לתרגם כ-פארק העצים. סטרומובקה הוא אחד הפארקים הגדולים ביותר בעיר. הוא ממוקם כ-7 דקות נסיעה בלבד בחשמלית מהמרכז, הוא צמוד לגני התערוכה של פראג – הויסטבישטיה Výstaviště והוא במרחק הליכה מגן החיות והגן הבוטני של פראג ברובע 7 – בשכונת טרויה. בפארק סטרומבוקה בפראג תוכלו לטייל עם המשפחה והילדים, להינות מאוויר צח ונקי נטול פיח. המקומיים באים לפארק זה במיוחד בשביל לעשות ספורט מדי יום ובפרט מדי בוקר. אפשר לרוץ בפארק, לרכוב שם באופניים או סתם לשבת ליד האגם במרכז ולעשות פיקניק. בקיץ מתקיימים בפארק סטרומובקה שלל דוכנים ובהם תוכלו לקנות שתייה ואוכל קל. תוכלו גם להשכיר אופניים מכמה תחנות שמפוזרות לכל רוחב הפארק.
  • כתובת: Královská obora, Bubeneč, 170 00 Praha 7
  • הגעה: מטרו, קו C אדום, תחנת Nádraží Holešovice‏



פראג בלילה:
מאוד מומלץ להסתובב בלילה בעיר העתיקה, המראות בלילה זה חוויה שלא ניתן לראות ביום.






המלצות אוכל:

14. Manifesto Market Florenc
מתחם מקסים של אוכל ממגוון רב של מטבחים (הודי, סיני, מקסיקני, ישראלי)

15. מסעדת Sazasu
המסעדה האסייתית הכי טובה שהייתי בה!!!!
פשוט המסעדה קיבלה המלצות מעולות בפייסבוק אז החלטנו לנסות, משיחה עם המלצר מסתבר שהבעלים ישראלי, המסעדה מעוצבת ברמה מאוד גבוהה, והאוכל פשוט גן עדן.
מאוד ממליץ על סלט פאפאיה כמנה ראשונה, תודו לי אח"כ.

 

  • אתר: https://www.sasazu.com/en/
  • כתובת: 306/13, Holešovice, Bubenské nábř., 170 00 Praha 7
  • הגעה: מטרו, קו C אדום, תחנת Vltavská‏‏

 



בנוסף יש חנויות ממתקים בכל מקום, בשיטוט ברחובות בטוח שתיתקלו בחנויות כאלה (הייתי חייב לצלם סרטון לילדים):


מאוד הייתי ממליץ על קיורטוש עבודת יד עם גלידה



======================
מקווה שמצאתם את הבלוג שימושי ומועיל! תעשו חיים!
אני כבר כותב את הבלוג הבא 😉😉😉
======================
לבלוגים נוספים של "אורי מטייל":
https://www.uri-eliyahu.co.il/uri-trips
======================
עד הטיול הבא ✈

תגובה 1: