סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, 26 באפריל 2023

אורי מטייל ✈ | הודו 🇮🇳 | היידראבאד | אטרקציות בהיידראבאד

ברוכים הבאים לבלוג נוסף של 
אורי מטייל ✈ והפעם היידראבאד 🇮🇳
 🌍 מפת הבלוגים של אורי מטייל 🌍

מספר דגשים:
1. הלם הודו: אני מתחיל את הבלוג עם כמה מילים על תופעה שנקראת "הלם הודו".
גם אם חשבתם שאתם מוכנים להכל, גם אם כולם כבר סיפרו לכם מה הולך שם, גם אם אתם לא מפונקים, לא פחדנים ולא נגעלים, דבר אחד בטוח - הודו לא תשאיר אתכם אדישים.
העוני המחפיר, הריחות, הלכלוך,הזוהמה, ההומלסים, הילדים הקבצנים ....כל אלה נותנים הרגשה מאוד שלילית. יש כאלה שרוצים לקחת את הרגליים ולברוח אולם יש כאלה שמתמכרים למקום ומסתכלים על חצי הכוס המלאה ובאים שוב ושוב. להודו יש המון מה להציע לתייר הישראלי, אם לומדים להתמקד בדברים הטובים שיש במדינה המרתקת הזאת "הלם הודו" יעבור ומהר.

2. תחבורה: הנהיגה בהודו זה משהו שצריך לראות בעיניים כדי להאמין. אין חוקים, אין תמרורים, אין זכות קדימה, אין חגורות בטיחות, אין קסדות לנהגי האופנוע, מרכיבים ילדים קטנים על אופנועים. החבר'ה המקומיים אמרו לי שהנהיגה היא שכל אחד חושב שהוא מלך הכביש. מדהים לראות איך כל נהג מנסה למצוא את הדרך לעקוף את הנהג שלפניו אם אפשר מימין או משמאל או מלמעלה או מלמטה העיקר שיהיה לפניו. 
אם למדנו בבית ספר שהדרך הקצרה ביותר בין 2 נקודות היא קו ישר...זה לא עובד בדיוק בהודו. שלא נדבר על תרבות הצפירות הנוראית שכל נהג צופר כדי להראות שהוא כאן. תקחו כמה מאות נהגים שצופרים ותבינו את גודל האירוע. שימו לב שטוקטוקים מותרים פה לעומת ערים אחרות (מומבאי).

התחבורה היא כ"כ הזוייה שחציתי כביש ליד המלון והייתי צריך לברך ברכת הגומל (פעמיים), עדיף להשתמש בהובר שעובד מצויין או אפשר לשכור נהג.

דוגמה לסרטון שצילמתי על אומנות חציית כביש.
👓צפו בסרטון👓 

3. אוכל: מי שלא נרתע מאוכל רחוב יכול למצוא לעצמו הרבה מאוד אפשרויות. מי שרגיל לאוכל מערבי יסתדר די בקלות עם מותגי הפאסט פוד המערביים שפזורים בכל מקום.

4. שופינג:
 כל המותגים רק לבחור, מספר רב של קניונים שמציעים הכל מהכל. בחנויות המותגים המחירים הם פחות או יותר כמו בארץ.

היידראבאד (בטלוגו: హైదరాబాదు - "הַיְדַרַבָּדוּ") היא בירת מדינות אנדרה פרדש וטלנגנה שבדרום הודו. אוכלוסיית העיר מורכבת משילוב של הינדים ומוסלמים, ואופייה המוסלמי ניכר גם במונומנטים שנבנו בתקופת אימפריית ויג'איאנאגאר האדירה.

העיר מחולקת לשני אזורים: הידראבאד וסקונדראבאד, ביניהם מפריד מאגר המים חוסיין סאגאר (Hussain Sagar) ונהר מוסי (Musi).

מרבית מוקדי העניין המרשימים של היידראבאד הוקמו בתקופת השושלת המוסלמית קוטאב שאהי (Qutab Shahi) ששלטה בשנים 1534-1687, עד שנכבשה על ידי הקיסר המוגולי אוראנגזב.
🌍 רשימת האטרקציות על פי המיקום במפה 🌍

1. Botanical Garden Hyderabad
הגן הבוטני של היידראבאד הוא גם אחד ממקומות התיירות המעניינים בהיידרבאד המציע סביבה מרעננת וצמחייה עשירה. לאחר שפותח על ידי מחלקות היער, הגן הבוטני ממוקם במדהפור ליד עיר ההיי-טק שנמצאת כמעט 16 ק"מ ממרכז העיר.

הגן מורכב מסוגים שונים של צמחייה כגון צמחי מרפא, צמחי נוי, עצי פרי ועצי עץ, במבוק, עצי דקל יחד עם מגוון רחב של צמחי מים.

הפארק תוכנן להפליא עם מקווי מים המשלימים את הצמחייה השופעת של המקום. גן זה נוצר במטרה ליצור מודעות בקרב ההמונים לגבי מיני הצומח המגוונים יחד עם להציע מקום אידיאלי להירגע וליהנות מהאושר של סביבה יפה טבעית. זהו מקום מושלם לבלות בו כמה רגעים מרעננים הרחק מהזיהום והכאוס של הערים. זה גם משמש כבית מלאי לצמחים המשמשים מאוחר יותר למחקרים ולמטרות מדעיות אחרות.

כתובת: Gachibowli - Miyapur Rd, near Kothagudem Forest Reserve, Hyderabad, Telangana 500033
אתר: https://www.hyderabadtourism.travel/hyderabad-botanical-gardens
שעות פתיחה: כל יום 05:30 – 18:00 ‏


2. Sarath City Capital Mall
הקניון הגדול ביותר בהיידראבאד, בקניון Sarath City Capital יש הכל, החל ממותגים בינלאומיים יוקרתיים ועד למותגי נישה מקומיים.

כתובת: Gachibowli - Miyapur Rd, Whitefields, HITEC City, Kondapur, Telangana 500084, הודו
שעות פתיחה: כל יום 10:30 – 21:30 ‏


3. Inorbit Mall Cyberabad
הקניון השני בגודלו בהיידרבאד עם מגוון רחב של מקומות לחנות ולאכול, כמו מותגי אופנה בינלאומיים ולאומיים, קולנוע ומסעדות רבות.

כתובת: S No, 64, Inorbit Mall Rd, APIIC Software Layout, Mindspace, Madhapur, Hyderabad, Telangana 500081
אתר: https://www.inorbit.in/hyderabad/
שעות פתיחה: כל יום 09:30 – 23:00 ‏


4. Qutub Shahi Tombs
הקברים הוקמו לזכרם של מלכי גולקונדה שהלכו לעולמם, ממוקמים קילומטר אחד צפונית למבצר גולקונדה הנקרא בנג'רה דרוואזה. הם מטילים פלאים של מצוינות אדריכלית העומדים כתזכורת לתהילתם של מלכי גולקונדה שקבורים באותו מקום. קברים אלה, שנבנו על ידי הקוטוב שהיס, נחשבים בין המונומנטים ההיסטוריים העתיקים ביותר של היידראבאד.

כתובת: Qutub Shahi Tombs, Hyderabad, Telangana 500008
אתר: https://hyderabad.telangana.gov.in/tourist-place/qutub-shahi-tombs/
שעות פתיחה: כל יום 09:30 – 16:30 ‏


5. Golconda Fort
מבצר גולקונדה ממוקם בחלקה המערבי של העיר היידראבאד, נבנה על ראש גבעה בשנת 1143. זה היה במקור מבצר בוץ תחת שלטונו של רג'ה מוורנגל. מאוחר יותר הוא התבצר בין המאות ה-14 וה-17 על ידי הסולטאנים הבהמניים ולאחר מכן שושלת קוטוב שאהי השלטת. גולקונדה הייתה הבירה העיקרית של מלכי קוטוב שאהי. המצודה הפנימית מכילה חורבות של ארמונות, מסגדים וביתן בראש גבעה, המתנשא לגובה של כ-130 מטר ומעניק מבט ממעוף הציפור על מבנים אחרים.

מבצר גולקונדה הוא ללא ספק אחד ממתחמי המצודה המפוארים ביותר בהודו. ההיסטוריה של מבצר גולקונדה חוזרת לתחילת המאה ה-13, אז נשלטה על ידי הקאקטיה'ס ואחריה מלכי קוטוב שאהי, ששלטו באזור במאה ה-16 וה-17. המבצר נשען על גבעת גרניט בגובה 120 מטר בעוד חומות ענקיות מעוטרות מקיפות את המבנה הזה.

גולקונדה עדיין מתהדר בתותחים רכובים, ארבעה גשרים, שמונה שערים, ואולמות מלכותיים, מגזינים, אורוות וכו'. המתחם החיצוני נקרא Fateh Darwaza כלומר שער ניצחון, לאחר שצבאו של אורנגזב צעד בהצלחה דרך שער זה. בפאטה דרוואזה אפשר לחזות באפקטים אקוסטיים פנטסטיים, שהוא אחד מהפלאים ההנדסיים המפורסמים הרבים בגולקונדה. מחיאות כפיים בנקודה מסוימת ליד כניסת הכיפה מהדהדות, מה שנשמע בבירור בביתן בראש הגבעה, כמעט קילומטר אחד משם. זה שימש הערת אזהרה לתושבי המבצר על כל סכנה מתקרבת, כמובן שזה משעשע עכשיו את המבקרים. המבצר זוכה למקום מרשים בין הנפלאות הארכיטקטוניות ומבני המורשת של הודו ומהווה עדות לעברה המפואר של היידראבאד.

כתובת: Khair Complex, Ibrahim Bagh, Hyderabad, Telangana 500008
אתר: https://www.hyderabadtourism.travel/golconda-fort-hyderabad
שעות פתיחה: כל יום 09:00 – 17:00
עלות: 300 רופי
👓צפו בסרטון👓 

6. Buddha Statue
ניצב באמצע אגם חוסיין סאגר, מקום תיירות פופולרי בהיידרבאד, פסל בודהה הוא אחת האטרקציות העיקריות של היידרבאד. עם גובה של 72 רגל (22 מטר) ומשקל עצום של יותר מ-450 טון, לפסל בודהה יש את התהילה של היותו פסל האבן הגדול ביותר של בודהה לא רק בהודו אלא גם בעולם כולו.

יצירת פסל בודהה, שנחצב מאבן אחת, ארכה קרוב לשנתיים. כ-200 פסלים עבדו בלי סוף כדי להביא לעולם את הפסל המופלא הזה.

לא רבים מודעים לעובדה שפסל הבודהה בסאגאר חוסיין מתהדר בכך שהוא גם עלייה לרגל קדושה. זה קודש על ידי המנהיג הרוחני דלאי לאמה בעצמו בשנת 2006.
הרעיון ליצור את הפסל המונוליטי הזה של בודהה נבט מביקור בניו יורק, שם התקבלה השראה מהיופי המדהים של פסל החירות.
כדי להגיע לפסל הבודהה, ניתן לנסוע במעבורת או לצפות מרחוק
הזמן הטוב ביותר לביקור הוא ערב. בערב, הפסל מואר באורות צבעוניים שונים. המראה של פסל בודהה מואר, עם רק מים מסביב, מהפנט. זה משהו שאי אפשר לפספס. הזמנים הם מ-8 בבוקר עד 22:30.

כתובת: NTR Marg, CF8F+6XH, Khairatabad, Hussain Sagar, Khairtabad, Hyderabad, Telangana 500029
אתר: https://www.hyderabadtourism.travel/buddha-statue-hyderabad

👓צפו בסרטון👓 

7. Birla Mandir
Birla Mandir הוא מקדש הינדי. המקדש נבנה על ידי קרן בירלה , אשר בנתה גם כמה מקדשים דומים ברחבי הודו, כולם ידועים בשם בירלה מנדיר .

המקדש מציג שילוב של ארכיטקטורות דראווידיאניות , רג'סטאניות ואוטקלה . הוא בנוי מ-2000 טונות של שיש לבן טהור. אליל הגרניט של האלוהות הנשיאה לורד ונקאטסווארה הוא בגובה של כ-11 רגל (3.4 מ') ולוטוס מגולף יוצר מטריה בחלק העליון. במתחם המקדש יש מטה פליז שמתנשא לגובה של 42 רגל (13 מ'). במקדש אין פעמונים מסורתיים, שכן סוואמי רנגנתננדה רצה שאווירת המקדש תהיה תורמת למדיטציה.

מלבד המקדש הראשי, בני הזוג של לורד ונקאטסווארה, פדמאוואטי ואנדאל שוכנים במקדשים נפרדים. למקדש יש גם מקדשים נפרדים לדווה ודווי שונים כולל שיווה , שאקטי , גאנש , האנומן , ברהמה , סרסווטי ולקשמי . נבחר משום שתורת בני אדם וגורבני חרוטות על קירות המקדש. מקדשי בירלה פתוחים לכל, כפי שזוהו על ידי מהטמה גנדי ומנהיגים הינדים אחרים.

כתובת: Ambedkar Colony, Khairtabad, Hyderabad, Telangana 500063
אתר: https://hyderabad.telangana.gov.in/tourist-place/birla-mandir/
שעות פתיחה: כל יום 07:00 – 12:00 ‏, 15:00 – 21:00


8. Charminar
צ'רמינר נבנה על ידי הסולטן מוחמד קולי קוטב שאה בשנת 1591. אומרים שהמבנה הזה בצורת ריבוע עם ארבעה עמודים וגילופים מורכבים נבנה לכבוד אשתו בהגמטי. עם זאת, הסיבה האמיתית מאחורי בניית Charminar עדיין לא ברורה.

לפי האמונה הרווחת, צ'רמינר נבנה כדי להכיר בחיסול המגפה שהשפיעה מאוד על כל העיר במהלך אותה תקופה. מאמינים שהסולטן התפלל לסוף המגפה הזו שבה סבלו אנשיו. לפיכך, כשהמגפה הסתיימה, הוא בנה את הצ'ארמינר כמחווה לאללה. אומרים כי ארבעת העמודים מוקדשים גם לארבעת הח'ליפים הראשונים של האסלאם.

נאמר גם שהוא נבנה לזכרו של חתנו של הנביא מוחמד שאיבד את חייו בקרב כרבלא, שכן עיצובו הוא בצורת שייע תזיאס. יש גם הסבורים שמיקומו של צ'רמינר הוא המקום שבו ראה סולטן את אשתו לעתיד אז בהגמטי בפעם הראשונה.

ישנה אגדה נוספת הקשורה ל-Charminar לפיה, ישנה מנהרה תת-קרקעית סודית המחברת את Charminar למבצר גולקונדה. הוא נבנה עבור משפחת המלוכה, כדי לברוח במקרה של כל סוג של חירום. עם זאת, עד היום לא נמצאה מנהרה.

כתובת: Charminar Rd, Char Kaman, Ghansi Bazaar, Hyderabad, Telangana 500002,
אתר: https://hyderabad.telangana.gov.in/tourist-place/charminar/


9. Mecca Masjid
ליד צ'ארמינר עומד מסגד המכה, שבנייתו החלה על ידי מוחמד קוטב שאה בשנת 1617, והושלמה בשנת 1693.
זהו מבנה גדול עם חצר ענקית שיכולה להכיל כ-10,000 איש בתפילה.

כתובת: Charminar Rd, Charminar, Ghansi Bazaar, Hyderabad, Telangana 500002
אתר: https://www.hyderabadtourism.travel/mecca-masjid-hyderabad 


10. 
Ramoji Film City
אולפן סרטים ענקי שבו אלפי סרטים הודיים מצולמים מדי שנה. אם אי פעם רצית לראות איך הסרט מגדיר לבוא לחיים, זה המקום. יש בו גם הופעות חיות, אזור אקולוגי (כולל פארק בונסאי ופארק פרפר), פארק ציפורים, פארק שעשועים, פארק הרפתקאות ופארק בידור לילדים. 

משהו אחד לא הבנתי מדוע הדוכן של מכירת הכרטיסים נמצא 10 דקות נסיעה מהכניסה הראשית.
המעבר בין הביתנים השונים מתבצע ע"י הסעות מיוחדות (ללא מזגן...).

כתובת: Abdullahpurmet, Vijayawada Highway, Hyderabad, Telangana 501512
אתר: https://www.ramojifilmcity.com/
שעות פתיחה: כל יום 09:30 – 17:30 
עלות: 1350 רופי למבוגר, 1150 רופי לילד

👓צפו בסרטון👓 

👓צפו בסרטון👓 

======================
מקווה שמצאתם את הבלוג שימושי ומועיל! תעשו חיים!
אני כבר כותב את הבלוג הבא 😉😉😉
======================
לבלוגים נוספים של "אורי מטייל":
https://www.uri-eliyahu.co.il/uri-trips
======================
עד הטיול הבא ✈

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה