יום שישי, 1 ביולי 2016

פרסום חינם בפייסבוק - כל מה שרציתם לדעת!!!



היום לכל עסק שמכבד את עצמו יש מספר רב של ערוצים שנגישים לקהל הרחב כדי להתרשם מקטלוג המוצרים, דרכי התקשרות והמוניטין של העסק.

עם כניסתם של הרשתות החברתיות כללי המשחק השתנו, דפים עסקיים בפייסבוק צצו כפטריות לאחר הגשם. עם המבול הגיע גם מבול של טעויות.

משתמשים רבים רצו לפרסום ממומן בפייסבוק מבלי להגדיר להם מטרות, מבלי לבנות קהל יעד ברור ומבלי להשתמש במלוא הפוטנציאל שפייסבוק מציעה מבלי להוציא שקל.


במאמר הזה אני סוקר את הדרכים (החינמיות!!!) כיצד ליצור עמוד פייסבוק אישי עפ"י עיקרון ההמרה מדף פייסבוק אישי + טיפים שנצברו משנים רבות של פרסום אורגני.

ישנם 2 אופציות לעבוד עם דף עסקי בפייסבוק:

  1. לפתוח בחינם דף עסקי 
  2. להמיר את הדף האישי לדף עסקי 

המרת החשבון האישי שלך לדף יוצרת דף פייסבוק חדש המבוסס על החשבון האישי שלך. אתה יכול להמיר את הפרופיל שלך לדף פעם אחת בלבד. כאשר אתה ממיר את חשבונך האישי לדף:

  • למשתמש יהיו שני חשבונות, חשבון אישי ודף עסקי לאחר ההמרה 
  • פייסבוק תעביר את תמונת הפרופיל ותמונת הנושא מהדף האישי לדף העסקי 
  • השם בחשבון האישי יהפוך לשם הדף העסקי 
  • כלים שיעזרו להעביר מידע מהפרופיל אל הדף יהיו זמינים למשך 14 יום לאחר ההמרה 
  • ניתן לבחור מהפרופיל האישי את החברים אותם היית רוצה להעביר לדף העסקי החדש 
  • באפשרותך לנהל את הדף מתוך החשבון האישי שלך 

במילים אחרות, עסק חדש יכול ליצור לו עמוד עסקי שמבוסס על כל החברים מהעמוד האישי בלחיצת כפתור וכך יש 5000 עוקבים חדשים לעסק!!!!!!


(שימו לב: לא ניתן לבצע את הפעולה על דפים עסקיים קיימים)

להלן טבלה שבו אני סוקר את ההבדלים העיקריים בין דף אישי לדף עיסקי:


דף אישי
דף עסקי
מטרה
קשר אישי עם מכרים
קשר עסקי בין נותן השירות ללקוחות שלו                       
נקודת התחלה
נקודת התחלה יותר טובה – כמות החברים הופכת אוטומטית לעוקבים
בידול מוחלט בין תכנים אישיים לבין תכנים עסקיים
חיפוש ע"י גוגל
פייסבוק מגבילה את המידע שנסרק
נסרק ע"י גוגל
כמות עוקבים
מוגבל ל – 5000, ניתן לעקוב אחרי פרופיל ללא בקשת חברות
ללא הגבלה
שליחת מסרים לאנשים – הודעות פרטיות
ניתן להתכתב עם אנשים בצ’אט/ הודעה פרטית
לא ניתן לשלוח הודעה פרטית אלא אם כן הגולש פנה על העמוד העסקי בפייסבוק באמצעות הודעה פרטית
יצירת אירוע
ניתן להזמין חברים באופן אישי ופרטני לאירוע
ניתן כעדכון לניוז פיד, לא ניתן להזמין אוהדים של הדף באופן אישי להצטרפות לאירוע
מנהל העמוד העסקי
אדם אחד מנהל את הדף
ניתן לראות מי מנהל את עמוד העסק בפייסבוק במידה והוגדר כך, ניתן להוסיף מנהלים ולהגדיר להם הרשאות שונות בעמוד
שם הדף
שם ושם משפחה, כינוי
ניתן לבחור שם משתמש לדף, ניתן לשינוי עד 200 חברים בעמוד העסקי. לאחר מכן ניתן לשלוח הודעה לתמיכה של פייסבוק
עדכון בניוזפיד
מופיע בלוח חברים, כל פרסום מגיע לכולם ללא פילטור של פייסבוק
כל עדכון מופיע בלוח החברים, אינטראקציה מלאה על גבי הלוח, העדכונים פתוחים לתגובות מצד הקהל. אינטראקציה בין המותג לקהל, והקהל בינו לבין עצמו. כמות ותדירות חשיפת הפוסטים נקבעת על ידי אלגוריתם של פייסבוק. כיום זה עומד על 16% לערך
תזמון סטטוסים
לא ניתן
ניתן לתזמן סטטוסים שיתפרסמו במועד מאוחר יותר
שיתוף עם מדיה חברתית אחרת
ניתן לסנכרן בצורה חלקית
ניתן לסנכרן עם טוויטר, אינסטגרם בלוגים חיצוניים, יו טיוב ועוד
הצעת חברות
ניתן להציע חברות אחד אחד אך הצעות חברות רבות מידי גורמות לחסימה זמנית ואף מחיקת המשתמש
ניתן להציע בקשה לעקוב אחרי הדף רק לחברים בפרופיל האישי. הדף עצמו לא יכול לפנות לגולשים (חוץ מהחברים) , משתמשי פייסבוק צריכים באופן יזום להצטרף לדף העסק. ניתן לפנות באופן יזום למשתמשים שעשו לכם לייק לאחד מהתכנים ולהזמין אותם לעקוב אחרי הדף
חסימה
במידה ונחסמת מאיזושהי סיבה התקשורת מול הלקוחות מושבתת
במידה ונחסמת מאיזושהי סיבה הדף האישי יכול להמשיך לתפקד
סטטיסטיקות
אין
ניתן ללמוד סטטיסטיקות על הדף - Facebook Insights
תכנים עסקיים נוספים
אין
תכנים עסקיים נוספים שניתן להוסיף כמו: review, products
דירוג
אין
ניתן לדרג את האתר ולתת לו ציון
תיוג
אין
ניתן לתייג את העסק כך הוא יהיה זמין לחיפוש + הוספת מפה
Call For Action
אין
ניתן להוסיף Call For Action כמו: Shop NowClick for more information,
Sign UpLearn More
חיבור לקבוצה
אין
חיבור יעיל ואפקטיבי

פייסבוק מאוד מקפידה על ההפרדה בין הדף האישי לדף העיסקי.

מדוע כדאי לי להמיר את חשבוני האישי בדף פייסבוק?

  1. דפים מיועדים לעסקים ולארגונים, עם תכונות שעוזרות לך ליצור קשר עם לקוחות ולהשיג את יעד 
  2. קבלת גישה לנתוני שימוש של דפים, שם ניתן לראות מדדים כגון: 
    1. אילו פוסטים אנשים מקיימים אינטראקציה 
    2. נתונים דמוגרפיים של המבקרים, כגון גיל ומיקו 
    3. סטטיסטיקות תקופתיות 
  3. תפקידים בדפים מאפשרים לך לתת לאנשים אחרים גישה לערוך את הדף 
  4. אתה יכול ליצור מודעות ולקדם פוסטים
החלטתם? מספר דגשים לפני ההמרה:

  1. ניתן לבצע את ההמרה פעם אחת בלבד! 
  2. לא ניתן לאחד עם דפים עסקיים קיימים! 
  3. שימו לב שאתם ממקסמים את מספר החברים בדף האישי לפני ההמרה!

ביצוע המרה:
  • עבור אל דף ההמרה - כאן
  • לחץ על התחל בעבודה ופעל בהתאם להוראות על המסך



טיפים לעבודה עם דף עיסקי:

  1. חשוב לשים לב -  רק 16% מהאוהדים שלכם רואים את הפוסטים שלכם. זה המנוף של פייסבוק לגרום לכם לפרסם. 
  2. גבולות - פייסבוק מאוד מקפידה על ההפרדה בין הדף האישי לדף העיסקי. 
  3. השלימו את הפרופיל שלכם - השלימו את כל הפרטים, אל תשאירו דבר ריק. הוסיפו כמה שיותר פרטים שרק ניתן אודות המוצר בדף הפרופיל שלכם. כך תייצרו פרופיל אמין ומקצועי עבור העסק שלכם. אל תשכחו לחבר את הלינקים לרשתות החברתיות הנוספות שלכם. הוסיפו תיאור מדויק ונקי על מה שהעסק שלכם עושה. 
  4. לפרסם ביום קבוע – לדוגמה: עוגה לשבת, טיפ שבועי, סיפור. תתפלאו אבל הלקוחות שלכם יחכו לזה.... 
  5. לפרסם בשעה קבועה – ערך גדול לשעות אחה"צ לקראת ארוחת הערב. יש מספר רב של מחקרים בנושא שמשתנים בהתאם לסוג הפרסום וקהל היעד. בכללי רוב המחקרים גורסים כי השעה האידיאלית לפרסום הנה 18:00 בערב. בתזמון הזה יש אתנחתא קלה במשקי הבית לפני פעילויות הערב המשפחתיות. 
  6. אנליטיקה - תשתמשו ביכולות האנליטיות של הדף העסקי שלכם, ייתן לכם פרטים דמוגרפיים על קהל היעד שנכנס לתכנים וצופה בהם. 
  7. שימוש ב - #ההאשטג - ההאשטג הוא תיוג של מילה או ביטוי על ידי הוספת סולמית #, באופן שמקדם את תוצאות החיפוש של הדף האישי או העסקי ברשתות חברתיות. להאשטג פוטנציאל גדול להרחבת התפוצה של עסקים בכמה רשתות חברתיות ולכן מומלץ מאוד להכיר אותו ולהשתמש בו לכל מי שרוצה להצליח בתחום שיווק באינטרנט ושיווק ברשתות חברתיות. היתרון הגדול של התיוג בהאשטג עבור בעלי עסקים ויזמים שרוצים להצליח בתחום של שיווק באינטרנט, היא בכך שהוא מספק תוספת משמעותית ליכולתם לפרסם ולבלוט בתוך הרשתות החברתיות דרך הבלטת תחומי העניין 
  8. תזמון - יש אפשרות פשוטה לתזמן פרסום של פוסטים כך ניתן לפרסם בשעה קבועה בקלות בפייסבוק יש חשיבות גדולה לתזמון (היום והשעה) שבה מתפרסמים תכנים. תוכן טוב יכול שלא לקבל את החשיפה שמגיעה לו בגלל שפורסם ביום או בשעה לא נכונה, וההפך. אבל לא תמיד אנחנו יכולים להיות מול המחשב או מול הפייסבוק בדיוק בזמן המתאים, בעיקר אם מדובר בפרסום פוסט שדורש מאתנו קצת יותר ריכוז וזמן. שלא לדבר על זה שלא תמיד יש לנו השראה או בכלל בא לנו לכתוב משהו. 
  9. שם הדף - כל דף עסקי חייב שם. אבל השם לבדו אינו מספיק. יותר ויותר אנשים נעזרים במנוע החיפוש של פייסבוק ולכן מומלץ להוסיף את תיאור המקצוע בשם הדף. למשל, "אורי אליהו – הרצאות ואימון" ואז כאשר מישהו מקליד במנוע החיפוש את המילה אימון בפייסבוק, הדף יעלה כאחד התוצאות (קידום של SEO מתבצע כחלק מהאימון העיסקי). 
  10. מה אני מציע? - דפים עסקיים חייבים להכיל הצעה קונקרטית. לא מספיק להציג עבודות או לספר סיפורים, חייבת להיות הצעה. מבצע היכרות או משהו אחר שאת נותנת ויכול לעזור או לתרום לקהל היעד שלך. 
  11. תכיפות הפרסום - תוכן צריך לעלות כל יום או כל יומיים לפחות. התוכן הוא הדבר החשוב ביותר בפייסבוק והוא חייב לתת ערך מוסף. בבקשה!!!! לא להציף את הפיד. ברגע שהעוקב מתחיל לקבל מספר רב של פרסומים הוא יסיר את העוקב במהרה ואיבדתם לקוח פוטנציאלי. 
  12. אטרקטיביות ומשיכת העין - לכל תוכן יש לצרף תמונה. התמונה חייבת להיות מאתר שניתן להוריד ממנו תמונות חינם (חשוב לשים לב לאותיות הקטנות), או מאתר שניתן לקנות ממנו תמונות או תמונות שצילמתן לבד. בשום אופן אין להשתמש בתמונות מגוגל. זה עלול להוביל לתביעות משפטיות אלא אם במנוע החיפוש מפלטרים תמונות שניתן לעשות בהם שימוש חוזר לשימוש מסחרי. 
  13. פופולריות - השעות הכי נצפות בפייסבוק הן ביום ראשון בין 8:30 ל-9:30 ויום שבת בערב מ-18:00 ואילך (חצי שעה אחרי צאת השבת עפ"י העונה) 
  14. מערכת יחסים - עיקרון חשוב הוא בניית מערכת יחסים נכונה . LLT = LIKE +LOVE +TRUST אנחנו כבעלי עסקים צריכים שאנשים יכירו אותנו ולאחר מכן יאהבו אותנו ולאחר שהם אוהבים אותנו הם יבואו לרכוש בבטחון ומרצונם החופשי ולא יבואו כתוצאה מכנוע או מכירה בכפיה. הרעיון הוא להעלות סטטוסים שיווקיים עם ערך מוסף ברור שיובילו לאמון ואהדה. קודם כל בניית מערכת יחסים ורק לאחר מכן מכירה. 
  15. Call for action - סיימו כל פוסט עם קריאה לפעולה (Call For Action) – תבקשו מהקהל שלכם בקשות מקדמות כמו: 
    1. אהבתם? אשמח אם תפרגנו.... 
    2. מוזמנים לעקוב לתכנים נוספים 


טיפים לפרסום קבוצות בפייסבוק:

בעיקרון לפני שהולכים ואצים לפרסום ממומן ברצוני להציע לחשוב רגע לפני שמוציאים כ"כ הרבה כסף. אני מציע דרך זולה, יעיה ודי אפקטיבית לפרסום שאינו ממומן. 


ישנה דרך יעילה וחינמית להראות פעילות (נראות) בפורומים אשר קשורים לתחום העיסוק שלכם, בהם ניתן לשתף את התכנים העסקיים. יש לשים לב שפייסבוק מגבילה את מספר הפרסומים המוצרים ולא ניתן לפרסם מאות פעמים ביום. 


בלשון החיפוש בפייסבוק חפשו קבוצת פרסום של העיר שלכם / תחום העיסוק שלכם ותירשמו לקבוצות הרלוונטיות. לדוגמא 2 קבוצות שאני מנהל:
מאמנים אישיים l יועצים l מנחי סדנאות l מרצים l מטפלים: https://www.facebook.com/groups/UriEliyahu/
פתח תקווה והסביבה - פרסום חופשי לעסקים: https://www.facebook.com/groups/PetachTikva4U/

שימוש באקסל:

כנסו לקבוצה שאתם רוצים לפרסם בה, תצטרפו אליהו והעתיקו את הקישור של הקבוצה Ctrl + C


  • פתחו קובץ אקסל עם אוסף קישורים של הקבוצות שלכם ופשוט הדביקו את הקישור של הקבוצה


  • בתפריט השמאלי תבחרו All tabs, חפשו את developer ותוסיפו אותו לעמודה השמאלית ע"י לחיצה על כפתור Add

  • לחצו על: Developer - Macro - Create 
  • צרוMacro חדש והזינו אליו את הסקריפט הבא (הקוד מופיע בתגובה הראשונה של הסרטון)

  • סמנו את הקבוצות שאתם רוצים לפרסם 
  • לחצו על Run Macro וכל הקבוצות שלכם ייפתחו אחד אחרי השני וכך תוכלו לשתף את התכנים שלכם בקלות רבה. (מומלץ לא לפתוח יותר מ – 40 קישורים בו זמנית כי זה מעמיס על המחשב)

סרטון איך ניתן לפרסם בפייסבוק במספר קבוצות בצורה פשוטה ויעילה - כאן

בהצלחה!!!!!

======================
שמי אורי אליהו, נשוי + 4, איש הייטק, מרצה, מאמן אישי ומאמן עסקי במחיר שווה לכל נפש.

לאימון אישי בתחומים של קריירה, קבלת החלטות, ניהול זמן, חשיבה חיובית והגשמה עצמית:
https://www.uri-eliyahu.co.il/personal-coaching


לאימון עסקי להצלחה כלכלית ושיווק נכון ויעיל של העסק דרך הרשתות החברתיות:
https://www.uri-eliyahu.co.il/business-coaching





לקטלוג הרצאות העשרה המלא לכל הגילאים:
https://www.uri-eliyahu.co.il/lectures-catalog


מוזמנים לעקוב אחרי העמוד של "אורי אליהו - הרצאות ואימון" בפייסבוק:https://www.facebook.com/uri.eliyahu/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הבלוגים הנצפים ביותר